Gran Fondo cykelløb i Faaborg-Midtfyn

Gran Fondo World Series cykelløb finder sted på Fyn d. 8.-9. juni 2024. På andendagen kommer rytterne blandt andet igennem Faaborg-Midtfyn Kommune.

Den 9. juni 2024 ruller cykelløbet Gran Fondo gennem Svendborg Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Assens Kommune og Odense Kommune.

Cykelløbet vil medføre en række trafikale ændringer under afviklingen.

Gran Fondo er et amatørcykelløb for både nye og erfarne ryttere, som giver mulighed for at kvalificere sig til Gran Fondo-verdensmesterskabet.

På kortet nedenfor kan du se, hvor feltet forventes at være på hvilke tidspunkter. Når hovedfeltet kommer forbi, vil trafikken være reguleret af officials og motorcykelbetjente i den første time. Det kan altså tage længere tid end vanligt at forlade din bolig i bil i dette tidsrum, hvis du bor på ruten. Efter den første time er vejen åben igen, men der er mange cyklister på ruten i resten af det angivne tidsrum.

I hele perioden vil der naturligvis være adgang for ambulancer, politi, brandvæsen mv.

Borgere, der bor på ruten, har fået direkte besked om de trafikale forhold via Digital Post.

Valg til Europa-Parlamentet den 9. juni

Du skal være opmærksom på, at Gran Fondo falder sammen med, at der er valg til Europa-Parlamentet den 9. juni 2024. Ruten til dit valgsted kan være påvirket af cykelløbet.

Valgstederne har åbent fra kl. 09:00 til kl. 20:00.

Nogle valgsteder ligger på ruten - og der er særlige trafikale forhold, der gør sig gældende her. Se nærmere herunder.

Vi anbefaler som udgangspunkt, at man stemmer udenfor det tidsrum, hvor hovedfeltet kommer forbi valgstedet, hvis det kan lade sig gøre. Der kan dog også være flere cyklister på vejene end vanligt udenfor det nævnte tidsrum.

Borgere, der er tilknyttet nedenstående valgsteder vil få/har fået direkte besked via Digital Post.

Bøgebjerghallen, Vester Aaby

Gran Fondo forventes at passere Vester Aaby i tidsrummet 9.45-11.45.

Har du brug for at komme til dit valgsted i det nævnte tidsrum, er der indført en såkaldt trafiksluse. Det vil sige, at der holdes et spor åbent for biler til og fra Bøgebjerghallen, hvis du kommer fra Faaborg-siden.

Slusen leder biler ind fra Svendborgvej 371 og frem til hallen. Bilerne ledes samme vej retur.

Denne trafiksluse er aktiv i tidsrummet 10.05-11.20. I dette tidsrum er Svendborgvej spærret fra Bøgebjergvej og til Strandvejen i begge retninger. Herefter vil der være mange cyklister på strækningen, men de skal færdes efter Færdselsloven.

Det er muligt både at gå og cykle til valgstedet i det nævnte tidsrum. Kommer du i bil i det nævnte tidsrum, må du forvente kø.

Svanninge Sognegård, Millinge

Gran Fondo forventes at passere Svanninge i tidsrummet 10.30-13.00.

Assensvej, der går tæt forbi Svanninge Sognegård, vil være spærret i tidsrummet 10.30-11.15.

Du skal derfor i dette tidsrum køre til sognegården ad Kirkegyden.

Det er muligt både at gå og cykle til valgstedet i det nævnte tidsrum.

X-huset, Vester Hæsinge

Gran Fondo forventes at passere Vester Hæsinge i tidsrummet 10.45-13.

Har du brug for at komme til dit valgsted i det nævnte tidsrum, er der indført en såkaldt trafiksluse. Det vil sige, at der holdes et spor åbent for biler til og fra X-huset, hvis du kommer kørende fra Jordløse-siden.

Slusen leder biler ind fra Jordløsevej 6 og frem til X-huset. Bilerne ledes tilbage igen ad samme vej. Denne trafiksluse er aktiv i tidsrummet fra klokken 11-12.10.

Ny Stenderup, Birkevej og dele af Søndervej er spærret i tidsrummet 11-12.10. Herefter vil der være mange cyklister på strækningen, men de skal færdes efter Færdselsloven. Det er muligt både at gå og cykle til valgstedet i det nævnte tidsrum.

Nr. Broby Hallen, Nr. Broby

Gran Fondo forventes at passere Nr. Broby i tidsrummet 11.15-13.30.

Har du brug for at komme til dit valgsted i det nævnte tidsrum, er der indført en såkaldt trafiksluse. Det vil sige, at der holdes et spor åbent for biler til og fra Nr. Brobyhallen.

Slusen leder biler ind fra Egeballe 16 og frem til hallen. Når du skal retur igen sker det ad Verningevej til Østerågade. Denne trafiksluse er aktiv i tidsrummet 11.15-12.30.

Assensvej og Verningevej er spærret i tidsrummet 11.15-12.30.

Det er muligt både at gå og cykle til valgstedet i det nævnte tidsrum.

Carl Nielsen Hallen, Nr. Lyndelse

Gran Fondo forventes at passere Nr. Lyndelse i tidsrummet 12.10-14.45.

Har du brug for at komme til dit valgsted i det nævnte tidsrum, er der indført en såkaldt trafiksluse. Det vil sige, at der holdes et spor åbent for biler til og fra Carl Nielsen Hallen.

Slusen leder biler ind fra Holegyden ad Lumbyvej og frem til hallen. Bilerne ledes tilbage igen ad Lumbyvej til Albanivej. Denne trafiksluse er aktiv i tidsrummet fra klokken 12.05-13.20.

Lumbyvej og Eskevej er spærret i tidsrummet 12.05-13.20.

Læs mere om løbet

Se mere om cykelløbet på nedenstående sider.

Kort over Gran Fondo Cykelløbet 9. juni

Du finder kortet i nedenstående PDF.

Du finder også ruten på Google Maps.