HUSK: Ansøgning til alm. vedligeholdelse og energioptimering i egne og lejede lokaler pr. 20. januar 2024
Hvis din forening vil søge tilskud til den almindelige vedligeholdelse eller energioptimerende tiltag til jeres egne eller lejede lokaler, er det her I skal søge.
BEMÆRK: For år 2023 har Folkeoplysningsudvalget besluttet (forhåbentligt også i 2024 men bliver først besluttet i Folkeoplysningsudvalgets møde den 31. januar 2024), at der kan støttes med op til 90 % af de energioptimerende projekter (tidligere 70%).
Til vedligehold er det stadig 70% i tilskud jf. tilskudsregler til foreninger.
Der er ansøgningsfrist 3 gange årligt (20/1, 20/4 samt 20/9) og næste ansøgningsfrist er 20. januar 2024.
Der kan ikke søges om tilskud til vedligeholdelse på den almindelige ansøgning om lokaletilskud. Hvis foreningen lejer lokaler/faciliteter hos en privat ejer skal der foreligge en lejekontrakt før der kan gives støtte. En lejekontrakt skal være godkendt af forvaltningen.
Der skal søges på baggrund af et budget (f.eks. tilbud fra håndværker, priser på materialer, mm, som skal vedlægges ansøgningen) og der kan ikke søges om udgifter, som er afholdt. Husk at der skal søges på det fulde budget, og ikke på det beløb, som I forventer at kunne få i tilskud. Hvis der søges over 100.000 kr. skal der vedlægges tilbud fra 2 håndværkere.
Se kriterier og søg Energi- og vedligeholdelsespuljen her.
BEMÆRK at puljen KUN kan søges af godkendte folkeoplysende foreninger