Borgerbudget
Borgerbudget blev afholdt for sidste gang i 2022. Har du fået del i midlerne kan du læse her hvordan du får dem udbetalt.
Udbetaling af midler
Søg udbetaling af borgerbudgetmidler
I kan først få udbetalt borgerbudgetmidler, når de penge, I har fået tildelt, er brugt.
Når I skal have pengene udbetalt, skal der oprettes en elektronisk faktura på www.virk.dk. Her skal I bruge EAN nr. 5798006900732 og oplyse at det drejer sig om Borgerbudget. Ydermere skal I tilføje, hvor I kommer fra og hvilket projekt, det drejer sig om.
Sådan opretter du en elektronisk faktura
- Gå ind på virk.dk via selvbetjeningen
- Vælg "indberet"
- Vælg "Fakturablanketten"
- Vælg "Start"
- Indtast modtagerens EAN-nr.
- Vælg "Opret faktura" eller "Kreditnota"
- Udfyld felterne markeret med en stjerne (*)
- Hvis du kender kommunens kontostreng (bogføringskontonummer), skal du udfylde dette.
- Udfyld fakturanummer med faktura/bon-nr. på det beløb, du opkræver. Hvis du bruger CPR-nr. skal du indtaste beløbet inkl. moms, men sæt IKKE hak i momsrubrikken. Du skal have det fulde beløb refunderet, men du kan ikke afregne moms.
- Vedhæft bilag.
- Godkend og send faktura eller kreditnota.
- Gem/udskriv faktura eller kreditnota.
- Du modtager herefter kvittering pr. mail. Opgaven er fuldført.