Borgerbudget
Hvad er borgerbudget?
I 2022 blev det sidste Borgerbudget gennemført i Faaborg-Midtfyn Kommune. Formålet var at give borgere mulighed for at bidrage med idéer og projekter, der kunne styrke lokalsamfundene. Der blev afsat midler, som blev fordelt til forskellige projekter, udvalgt af lokale styregrupper.
Deadlines for projekter
- Projekter skal være igangsat senest 31. december 2023.
- Projekter skal afsluttes og afregnes senest 31. december 2024.
At projektet er afsluttet indebærer, at alle udgifter skal være dokumenteret, og en rapport, der beskriver projektets gennemførelse og resultat, skal være afleveret til Faaborg-Midtfyn Kommune inden 31. december 2024.
Udbetaling af midler
Borgerbudgetmidler kan først udbetales, når projektets tildelte beløb er blevet brugt.
For at få midlerne udbetalt skal du oprette en elektronisk faktura via www.virk.dk. Fakturaen skal sendes til Faaborg-Midtfyn Kommunes EAN-nummer: 5798006900732. Husk at angive, at fakturaen vedrører Borgerbudget, samt oplyse projektets navn og det lokalområde, det hører til.
Hvis du vil vide mere
Sådan opretter du en elektronisk faktura
- Gå ind på virk.dk via selvbetjeningen
- Vælg "indberet"
- Vælg "Fakturablanketten"
- Vælg "Start"
- Indtast modtagerens EAN-nr.
- Vælg "Opret faktura" eller "Kreditnota"
- Udfyld felterne markeret med en stjerne (*)
- Hvis du kender kommunens kontostreng (bogføringskontonummer), skal du udfylde dette.
- Udfyld fakturanummer med faktura/bon-nr. på det beløb, du opkræver. Hvis du bruger CPR-nr. skal du indtaste beløbet inkl. moms, men sæt IKKE hak i momsrubrikken. Du skal have det fulde beløb refunderet, men du kan ikke afregne moms.
- Vedhæft bilag.
- Godkend og send faktura eller kreditnota.
- Gem/udskriv faktura eller kreditnota.
- Du modtager herefter kvittering pr. mail. Opgaven er fuldført.